Pazartesi, Temmuz 24, 2006

Açtım defteri.Yumdum gözümü.


İnsanlar ne kadar değişik..Düşüncemin başı böyle değildi aslında.Yine o senaryolar (senaryo değilde) içimdeki o yüpyüklü duyguların dansı bittikten sonra geldi aklıma yazmak.O yüzden böyle başlıyorum..Espri ikinci defa yapılmasada bakalım ne kadar olursa bu ikinci posta/ikinci dans..
Tarık Tufan'a hak vermiyo değilim..Kendisi 'aşksızlıktan ölenler,ciddiyetten ölenler' diye haykırmıştı bi keresinde.Aklıma çok takıldı gece gece.Düşünüyorumda aşk nedir?Nasıl gelişir?Bakıyorumda insanlar ne kadar yüzeysel...rahat...rasyonel...yaşıyorlar/düşünüyorlar..Aşk nedir?Sevgi nedir?Ne kadar da dar ibaretlenmeler söz konusu kişilerde.
Ne kadar değişik..
Şu aşık olan takımına bir zaman sonra saygı duydum malesef.Bazı şeyleri hiç anlamıyorum.Çelişkiler olduğu için mi derler..Bi forum ortamında kızın biri salak salak şeyler yazmış.Yok balgözlümmüş,şuylummuş buylummuş..Müslüm'den bikaç şey patlat bağrıma basayım.Kız kendini şair sanmış.Hatta kitabıda var galiba be.Ama ne kadar klişe sözler..Ne kadar aynı kelime oyunları..Yüzyüze de gördüm.Aslında beş para etmez insanlar görüyorum..Bu biraz ağır kaçtı galiba..Kendini birşey sanan..İki lafla..Tamam tamam sustum.Özür diliyorum.Ama var yani.Ben de öyleyimdir belki,herkesin eksik yanı vardır,ama öyle çelişkiler görüyorum ki..Bu fakir bi çocuğun okumak için feci can atıp fabrika köşelerinde çalışmak zorunda olması gerekirken belki..,zengin bi çocuğun baba parası yemekten başka birşey bilmeyip derslerininde zayıf olması gibi bi acı bişey.Çok anlaşılmaz bişey.
Böyle diye demiyorum ama bir gül yaban otları arasında ne kadar dayanabilir acaba?Evet öyle olduğu için falan değil.Nikimden dolayı kendimi kastetmiyorum.Bir araştırma konusu olarakta düşünebilirsiniz kimi sözlerimi.Ya da tartışmak için.
Gerçekten de nedir aşk?Çok çabuk biterse o aşk olur mu hiç?Daha doğrusu..Yani nedir aşk?Basit bi tartışma yüzünden artık hiç konuşmayıp işi bitirmek mi?Yoksa msn de arkadaşa selam verdiğimde karşı tarafın ben o değilim demesi ve benim 'pardon' larım mı?Bu mudur aşk?
Mevlam herkese vereceğini veriyor galiba.Belkide kimse hakettiği yerde değil.O başka mevzu aslındada.
Karıştım şimdi gece gece.
Diyorum afedersiniz böyle bi aşık olsam kimbilir ne hallere düşerim.Ben aşık olsam...Çok farklı...Çok derin..Yani ne şimdi o çıkmalıların; sevdiceğe msn şifresi vermekmiş,ayrıldımı şifreyi değiştirmekmiş.Ne yani?Aşk mı bu?Yeni moda falan mı?Ben aşık olsam.Yani çok ayıptır demesi...
*Yani şurda bi insanla çok samimi oldum..'Bilmiyorum insanın arkadaşıyla ilişkisi ne kadar olmalıdır?Bu da çok ayrı bi tartışma konusudur.'Ama çok sonra koptuk falan..Nerdeyse şair oldum.O dün gece aklımdan geçenler varya dün gece...Rayting fırlaması gibi bi olay yani.Şöyle bi tavana baktım..Bakış o bakış..Kitabım çıksa Tarık Tufan'dan fazla tutulcakmış gibi iddialıyım.Öyle hisler var içimde Allah hissettirmesin.Ama gel gör ki ikinci postanın hali bu işte.
Ne kadar robotlar insanlar..Aslında herkes aşksız..
Aslında endişelenmeyin.Yalnız falan hissetmiyorum kendimi bu ara.Bazen insan kendiyle mutlu oluyor.Daha doğrusu bi takım şeylerin farkında olduğumu falan hissederek,belkide birçok şeyin..Bi rahatlık çöküyor üstüme,bi haz duyuyor insan.Filmin sonunu tahmin edebilmek gibi.Ya da durgun bişey.Ey gidi yalan dünya demek gibi.Hüzünle karışık..Ama gülümsemeli.Metin olmak gibi.
Aslında daha farklı bi olaya değindim (o malum ilk dansta) ama anlarsınız ya,ikinci posta işte..
Zaten benim için her düşünce kümesi içinde bi otuz elamanı barındırdığı için böyle oluyor..
Merkeze geçersek..
İnsanlar diyodum.(Diyordum demek istemiyorum çok kibar oluyo bu ya duygu kayboluyo sanki,,,ne dediğimi şaşırdım)..Ne kadar uzak..Ne kadar hırslarının esiri..Ne kadar esir kafalar.Gerçi bende esirimdir,pardon..Ne kadar katı ve değişken..Ben hayret ki seviyorum bu varlıkları..İnsanları seviyorum..Bence ilgi alanım hatta.Belki de insanların ilgi alanım olması şaşırtıyordur bazılarını..Bazıları sanırım beni sorunlu olarak görüyo..Benim her yerimden duygu fışkırıyosa,ben naber sorularına -iyidir,senden- cevabını veremiyosam her zaman,ben kimseyi kırmayıp-ayıp etmiyorsam,taş değilsem...Eeeh sorunluyum tabii. . =)
Tufan ne kadar haklı..
Kimi insanlar en yakınına nasıl uzaklar?En uzaklarına nasıl yakın?Aslında herşey o kadar şaşırtıcı ki..Aman sıcakkanlı olmayalım sakın.Tutunamayanlar oluyoruz sonra..Ama öyleyim.Çok şaşırıyorum,çok üzülüyorum,bazen çok seviniyorum,çok utanıyorum...Bazılarının duyguları nasıl körelmiş.Tamam tamam.Özür diliyorum.Sustum.
Şimdi öss'ye girmeyip yemek kursuna gitsem?Kimse bana izin verir mi?Okuldan ayrılmam lazım.İlk 400lere girmem lazım.Boğaziçlerine girmem lazım.Ne varsa o boğaziçinde.Kesin tikky tikky insanlar vardır..
Şimdi gel arkadaş senle bi müzik grubu kuralım kısa süreliğine desem?Bu çağrılara kulak veren olur mu?Benim şimdi öss ye giresim yok gece yağmurda yürüyelim desem gelen olur mu?Gel senle bi kitap yazalım desem?Gel anket yapalım desem?Bana aşk ı anlat desem?O afrikada birlikte ölmek için şimşekler çakarken yerde omuz omuza duran kaplanlar gibi.....Kimsenin cesareti bile olmaz..
Aşk ı anlat desem?Duyan olsa bilen var mı ki?Herhangi birşeyi?Yaşayan..
Aslında bence bende Tufan gibiyim.Bozdum kafayı Tufan ile.:)
Aynı şeyler etrafında dönüyorum,şaşırıyorum.O da hiç bıkmadan bağırıyo aynı şeyleri...Belki sorular sorun oluyor cevaplanmadı mı..Aslında küçüğüm ben ya.16 hesaplasamda bu blogspot 15 gösteriyo..Sanki yıllardır bu yaştayım gibi..70'liler 80'liler gibi olmak istiyorum bazen..Ya da onların benim yaşımdaki halini merak ediyorum..Sanırım tuhaf geliyorum bazılarına..Mesela bi kuzenim sen bu nickleri nerden buluyosun diyo msn de.Benim kendi hislerime gülüyor..Anlamıyo..Şu yüreğin otağından çıkan şeylere..Bir de ne var biliyomusunuz?Sevdiceğin kıyafete karışması falan.O ayakkabı çok güzel ulu orta giyme! demek gibi bişey.Ahahahayt aşk a bak sen aşka..Kimse bana aşktan bahsetmesinya.Aşk farklı birşeydir.Uyuyamamaktır,tutunacak daldır,tutundumu beni hiçbişey üzemezdir,ulvidir,gözyaşıdır,samimiyetin doruk noktasında gerçekleşen mucizedir,sezgiseldir,mucizenin üstüne gidip şükür namazı kılmaktır...,herşey eninde sonunda sessizdir.. Valla benim için böyle olmuştu..
Benim verdiğim bikaç örnek belkide şu eski kesimin gülüp geçeceği,belkide kısmen içinde bulunduğu birşeydir.Bilemem..
Neyse..Belki de düşünmekle yazmak bir arada gitmiyor bi türlü..Zaten bu ikinci dans ya.Olmadı.Tutmadı.Uçtu fikirler..
Saat 01.51
Baya olmuş..


Sonradan eklenen not:

E ne olacak.Bişey olmicak.Bişey değişmicek..Ben kaldırcam o süslü düşünceleri,hayalleri,herkes gibi bi başıma... ineklicem.Çalışcam.Okul okicam.Kariyer yapacam.Evlenicem.Yaşlanacam.Ölecem.Artık bu zaman içerisinde ne kadar süslü şeyler yaşanır bilmem.Ne kadar halim olur aşka maşka.Aslında o arkadaşlık bana çok fazla geldi.Sanırım bi daha böyle bişey yaşamam.Aşık olcak bi sürü şey var.Giderim hoş bi kıyafet alırım.Uyurum onla şeftalikabuğugibigecede..Bi sanatla uğraşırım.Ona aşık olurum.Ne gerekse insan..:)

*İnsan hemcinsiyle ne kadar samimi olur?Bu da bir aşk değil midir?Tartışalım efendim..Aşk nedir?

8 yorum:

Av. Ertuğrul Harman dedi ki...

derler ki, anlamı değil, hissedileni bulabilmek mümkündür.

mq dedi ki...

"bilenler"
"derler"

onlar....

: )

cenkunal dedi ki...

Anlam,hissedilenlere işaret ediyorsa anlam kazanmıştır ama...

..::Lal-ı Reyhan::.. dedi ki...

'' Aşk farklı birşeydir.Uyuyamamaktır,tutunacak daldır,tutundumu beni hiçbişey üzemezdir,ulvidir,gözyaşıdır,samimiyetin doruk noktasında gerçekleşen mucizedir,sezgiseldir,mucizenin üstüne gidip şükür namazı kılmaktır...,herşey eninde sonunda sessizdir.. Valla benim için böyle olmuştu.. ''
biçoğu için de böle olmuştu sanırım.yaşayanlar bilir ancak..
ama ben herkes için farklı bi anlamı olduğuna inanırım,herkes farklı yaşar aşkı..

mq dedi ki...

hale tırnak içi nerden alıntı?

..::Lal-ı Reyhan::.. dedi ki...

desertrose'un yazdığı yazıdan yani bu yazıdan..bu tanımı çok beğendim ayrıca.

mq dedi ki...

ya diyorum ben bunu bi yerde okudum : )) o yüzden sordum zaten. e insan bi dolu şey okuyunca neyi nerde okudugunu unutabiliyor bazen di mi. sayfayı her açtıgımda da yazıyı tekrar okumuyordum ki : )))

desertrose dedi ki...

en iyisi boşverin gitsin.gerçektende boşverin.
çok saçmaydı zaten.o cümlede saçmaydı.bi an içimden geldi ama .zaten neden aşkı bölüp bölüp ele alıyoruzki.aşk tek işte o bazılarının yaptığı.onuda ben bilemem...
..
heh..
bunları sinirle yazıyo olabilirim ama öyle.gereksiz,gereksiz..