Cumartesi, Temmuz 08, 2006

Acaba ben de mi parçalandım???Belki de hislendimde kirlendim.
Evet o şiir başlığı uyar bana.

İheleeeeğğm.Ne kadar yaşadım?Ve neyden bahsediyorum?Düşündüklerimi düşünmeli miyim?

bilteğe gittim.acayip duygularım nüksetti.imaaam hatibiiiiiğm beniiim diyesim geldi.bişeyler yazasım geldi...hüzün geldi..
bazı umutlarımda tabiki tükendi...kanımda 4 yer anormal çıktı.demirim 50.e az tabii.ben ilacımı biliyordum ama...ümitler gitti..


Dün msn de nickim böyleydi…Şiirimsi bi eda yapmaya çalışmışım.Olmamış tabi.
Değerli arkadaşım Sare,nedenini sordu.Ne gördünde imam hatibi bu kadar sevdiğini anladın? Dedi.Kendiside bir özel okullu.
E…Yinede güzeldi ama..Önce Kartal…Sonra Kadıköy…Van’a da giderdim valla…Güzeldi ihl…Ya cidden güzeldi ama.Tutmayın beniii =) İhelemmmmmmmm.
Üzüntüler sevinçlerden fazla olmuş olabilir.Yada ben öyle algılamış olabilirim.Gerçek ya da hayal..Hisler işte..Bir de Dediğim gibi;Çoğu zaman fanatikçe ya da birlikli bir takım durumlara içten içe içim ısınmadı..Şunu söyliyim ki tatmadığım için olabilir.Ya da tadıpta hissedemediğim için.Ben Kartallıyım da diyemedim.Ben Kadıköylüyümde diyemedim.Ben iheleliyimm,bu çoooook büyük bi ayrıcalık da diyemedim.Başka örneklerde verebiliriz.Ama bir şeyi savunmak zor.Her gülün dikeni zaten var ama..
En azından iliklerimde hissederek söylemedim böyle cümleleri.Ya da benim bi arkadaş grubum var.Adı şu.Süperiz.Acayip mutluyuz demedim.Olamayız çünkü.Belki de daha önce bi gruba dahil olmayışımdandır.Hani bastıra bastıra.Tepsi grubunun t si Tülay,e si Esra,P si Petek,S si Selin,Y si Yeliz demiş gibi =) Puhaha.Öhöm.
Her neyse...:) Aslında şunu da düşündüm.Acaba duygusal düşünmemek mi lazımdı?Tamam bu okula geldim kendi isteğimle.Kötü olmadı.Hoş da oldu(mu?,oldu mu?,oldu..)..Pişman değilim.Ama acaba böyle arkadaştı ortamdı gibi düşünmemek mi lazımdı?Çünkü sanki bunlar sonu olan şeyler bir şekilde?..Öyle değil mi? Gel ladybird gel.Psikolojik yorumlar yap lütfen =) Kendimi gençlik heyecanıyla asilikler yapmış biri gibi hissediyorum.Ya da sanki birileri ben sana demiştiim diyecek gibi.Böyle bakmamak lazım aslındada.Nasıl bakacağımıda şaşırdım.
Neyse.Yine konu karmaşası yaşıyorum.Birine giriyorum ordan başka bir şeye o girdiğimden de başka bir şeye gidecek gibiyim.Zaten rüyamda rüya gördüm.He bir de rüyamda Recep Güleç’i gördüm.Onu da eklemeden geçmiyim.E ne bileyim.İnsanın aklına geliyor şimdi.Kelimeden kelimeye çağrıştırım gibi.
Herkesin kafasında soru işaretleri.Üzgün konuşmalar,üzgün mesajlar.Düşündüğüm şeyler var.Birşeylere layık mıyız?Hele üzülmeye bile?Yine burda çelişkiler çıkıyor ortaya.

Şimdi okulda kalsam ne yararım olur?Kendime,diğerlerine yada ihl ye?Bu zamana kadar ne yararım olmuş?Kalıp kalmamam kimler için ne ifade eder?Zaten kendimlede etraflada bir barışamadım he.Belkide duygularımı bozamamışlar gibi hissediyorum.Rahat değilim.Rahat olsam bozulmuş mu olurum?Oof.Yazı içinde değişiklik yapıp duruyorum.Sonra bütünlük bozuluyor.
Şimdi ilerde Avukat ismim,Doktor ismim,Psikolog ismim,Grafiker ismim geçse..Altındada/Öz geçmişimdede İmam hatip mezunu yazsa,fena mı olurdu?Şu insanın istikrarsız,kararsız hele de KARIŞIK kafası olması;ne üzücü durum..
İheleeeeeeeeeeeeğm
Bak aklıma ne geldi..Bazı şeyleri çok düşünürüm.Atıyorum ki başörtülü bir kızın sevgilisi olması,başörtülü bir kızın az da olsa makyaj yapması,başörtülü kızın muhabbet konusunun ya da fiilinin ne kadar Allah ile ilgili olduğu,başörtülü kızın insan olarak hareketleri, ya da çalışkanlığı…Bunları çoğaltabiliriz.Hoş bir abla diyeyim..Çok güzel muhabbet edebildiğimiz bir abla var.O da Üsküdar ihl den mezunmuş.Eskilerden baya.Kendisi -nacizane görüşü- ilerde bu okullara en azından bizim kuşağın(89-90-91 doğum diyelim) bile gidemeyeceğini düşünürmüş.Ya da gitmeyeceğini.Sevindi bu yüzden.Sözüne de ne ekledi derseniz…Üstteki bahsettiğim durumlar vb. durumlarda olsakta bizim o ruhu taşımamız,o tattıklarımız yetermiş..Ve biz doğru yolu bulurmuşuz zaten…Benzeri şeyleri söyledi.Şimdilik o rahatlığa bırakıyorum kendimi…Bu demek değil ki verdiğim örneklerin içindeyim,ya da içinde olacağım..Belki içindeyimdir.Ama aslında bu kadar rahat düşünemiyorum ben.Herneyse.Azcık haykırmak istiyorum.İheleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeğm.=)
Ne görmem gerekir ki?Özel okul…Para…Şımarık insanların olabileceği hissi :D İhl’yi görmemiş olan insanlar…Biz ne isek artık,sanki bizim gibi olmayan insanlar… :O Lüks…Erkekler…Az kişilik sınıflar…Bir düzlük sanki…Biz engebelimiyiz?Şatafatlı mıyız ? ne…Nası derler..Birşeyler koptu işte içimde.Sanki annesinden ayrılıp üvey anneye verilecek çocuk gibi.Ya ben mi çok duyguluyum?Yoksa….Neyse.Burdan çok tartışalacak şey çıkar.Ve açıkçası hiç bişey bilmiyorum.Karışığım çünkü.Hadi sustum.

8 yorum:

desertrose dedi ki...

Fanatiklik fanatiklik dedim?Ben kendim bir fanatiklik değil miydim?Benzer şeylerde takılan?Ya da tek bir şeye odaklanan?..Ya da daha fazlası...Birçok şey bir bağlılık değil miydi körü körüne?..Seviyorum be.İhlyide.Sevilenide.Sevilmeyenide.Herbişeyi..İsrail beni vursun kardeşlerim yerine? :( Şu anda çok büyük duygularım şeylendi.Aslında kendi sorunlarımı derhal unutup,önemli şeyler yapmak istiyorum.Anahtar kelimeleri söyleyeyim: DAVA-BİRLİK-YARAR-KATKI-CEMAAT-BİRLİK-PAYLAŞIM-ÜRETİM-BİRLİK-BİRLİK-BİRLİK.Tembellikten şevklendim galiba.Budur.Derhal birşeyler yapmalıyız.Bu çağrıma kulak verin.Birşeyden daha bahsetmek istiyorum ama vaktim yok.Ne şekilde anlatacağımıda bilmiyorum.
Sevgiler.

cenkunal dedi ki...

Allah şifalar versin...

mq dedi ki...

"Şimdi okulda kalsam ne yararım olur?Kendime,diğerlerine yada ihl ye?Bu zamana kadar ne yararım olmuş?Kalıp kalmamam kimler için ne ifade eder?Zaten kendimlede etraflada bir barışamadım he.Belkide duygularımı bozamamışlar gibi hissediyorum.Rahat değilim.Rahat olsam bozulmuş mu olurum?"

bunlar hepimizin düşündüğü şeyler.. bir çıkış bulamıyorsun. keşke diyorsun guvenebilecegim biri olsa, bana en dogru yolu gosterse. herkesin kendi dogruları var, belki gercekten herkes icin gecekten de farklı seyler en dogrusu oluyor. hani allaha giden yolun mumin kalbi sayısınca olması gibi belki. belki diyorum, çünkü kesin sudur, budur diyemiyorum. dememek de lazım diye dusunuyorum. hangi yolu secersek secelim, o yolda yapabilecegimizin en iyisini yapmamız gerekiyor diyebiliriz. okulda kalırsak okulda kalmanın hakkını vericez mesela, daha da onemlisi hakkı nedir diye dusunucez... neyse.. kartal demissin ya, kartal anadolu imam hatip mi?

desertrose dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
desertrose dedi ki...

:)
aslında artık çokta fazla konuşmuyorum bazı konular hakkında.sorunlar hakkında.belki de bu zamana kadar çözümü olmadığı için...ya da saygıda bulunmayanlardan dolayı.anlatmaya gerek duymuyorum.
insan o çok karıştığı zaman şaşırıyor neyin yanlış neyin doğru olduğu konusunda.ben kimi zaman nası düşünceğimi nası hissedeceğimi bile şaşırdım etraf sağolsun.tamam bariz doğrular var belki ama.bu zamana kadarki birçok şey bana 'beyaz olan herşey biraz mavi' dizesi gibi gelmedi.ya sırf beyaz ya da sırf mavi.ya da fark olmalı.ifade edemedim yine ya.:)
kesin konuşmamak lazım ama.hiçbirşey belli olmuyor.
ben kadıköy aihl deyim şu an.1,2 kartalda okudum.Burdada bi 0,8 okudum daha.:)Hazırlık okumadım. Yazılardan birinde bahsettiğim ablanın kardeşi de iki okuldan hangisine gideceği konusunda tereddütlü.İyi olamadığım için bi türlü görüşemedik.Çok ayıp oldu ona da neyse.Şimdi mesela şuraya git! demek istiyorum ama..Olmuyor.Açıkçası bir taraf tercih edemiyorum.Tercih etmek istemekle beraber....Sen de ordan mezunsun herhalde?Yalnız birşey duydum.Okulda bazı yerler yıkılcakmış.Seneye erkekler kız binasında okuyacakmış.Sabahçı öğlenci olcaklarmış.Yeni yapılan binada kızlar olcakmış galiba.Üstünde havuz olcakmış.:)Çok ilgincime gitti.Neden böyle birşey yapıcaklar?Havuza kim giricek?:P Sabahçı öğlenci nasıl olur?Hem daha cami bitmedi oralar nasıl bitsin dedim.Mezun arkadaşta bunu Kadir Topbaş yapcak dedi.EHEHE.Öyle bişeyler işte.Neyse.Bunu ayrı bir yazıda ele alırız..

desertrose dedi ki...

Ayrıca teşekkür ederim amin ve sizler içinde 'cenk ünal'...

mq dedi ki...

okulda olacak bitecekler hakkında biseyler bilmiyorum. bayadir gitmedim. bakalıııım en son 2004'te zarifoglu anma gecesine gitmistim kendimi sahneye atıp şiir okumustum felan. heheh. ne diyordum, hic bisey bilmiyom yani bu yıkımlar yeniden yapımlar konusunda. ryu kun abimiz bilir herhalde.

bence birden cok mavi, siyah vs oldugu gibi birden cok beyaz var. beyazlardan bi beyaz secen insanlar, diger beyazlara kara demeseler keske. ben de konusmuycam daha... ve anlatamadim demissin ama cok guzel anlatmissin. ayrıca o siir de pek guzel.

pek sevdigim bir dua ile bitirelim:

"allahım bize dogruyu dogru, yanlisi yanlis olarak goster ve dogrulara gore yasamamiz icin yardım et..."

desertrose dedi ki...

:)
beyazlardan bi beyaz çekip diğerlerine kara mı demek? :düşünensmile:
yok yok anlatamıyorum ben bazen:)
bitirelim efendim;AMİN.
"Yarabbim;herkes için önce sağlık olsun inşallah.Kimsenin bi yeri acımasın.Sen garip kulunun Sen'den ayrılmasına izin verme.Ayrılırsa ayağına çelmeyi tak Yarabbim. ..."
Benimkide biraz değişik oldu.Hüzünlüde oldu.